Jeg har den store glæde og tilfredsstillelse atter i år at kunne berette om en god sæson, og om en klub i en god, sund og stabil tilstand. Det er i år 6. gang jeg har denne ære, her midt i det smukke danske forår. Men formodentlig er det nok også sidste gang. Ikke fordi jeg har tænkt mig at trække mig fra posten, men fordi vi planlægger at rykke regnskabsåret, så det følger kalenderåret og ikke spille-sæsonen.
Vi har bevaret vores medlemstal på godt 500. Men desværre er mange af de øvrige klubber i Måløvområdet gået frem i medlemstal. Det betyder, at vi får en mindre andel af de haltimer som er til rådighed i Måløvhallerne og Østerhøjhallen i den kommende sæson end vi har haft i denne. Det lykkedes os dog trods svære forhandlinger på året halfordelingsmøde på rådhuset, at sikre et rimeligt antal timer med en rimelig fordeling.
Men oplevelsen viser med al tydelighed, at vi er nød til fortsat at kæmpe for at fastholde eller forøge vores medlemsantal, hvis vi vil bevare vores nuværende aktivitetsniveau og timeantal.
I den forbindelse, skal nævnes vores promotion-folder, som blev husstandsomdelt i august sidste år. Den var i år meget professionelt designet, takket være Ole Thystrups indsats. Og den har helt sikkert skaffet os en del nye medlemmer. Vi kunne dog konstatere, at postvæsenet ikke havde udbragt den i alle de områder, vi havde betalt for. Derfor planlæger vi en genudsendelse i år i de mest oplagte områder, nemlig Søndergårds-kvarteret og Østerhøj. Og i år finder vi en mere pålidelig distributør end Post Danmark.
Lad mig kort præsentere den bestyrelse jeg har den glæde at være formand for, og som sammen med udvalgene er med til at gøre klubben til Danmarks bedste:Jeg vil gerne takke alle bestyrelsesmedlemmer for et godt samarbejde i det forløbne år. Vores møder er ofte lange, men altid meget konstruktive og ikke mindst meget hyggelige. Også en tak til alle udvalgsmedlemmer, som gør et stort frivilligt arbejde, og som sikrer at det praktiske arbejde i klubben bliver gjort.
Sidste år lavede vi en stor satsning med et udviklingsseminar for alle udvalgsmedlemmer, trænere og bestyrelsen. Vi har i år valgt at fordøje oplevelsen og holde en lidt lavere profil. Men i den kommende sæson har vi til hensigt at sætte gang i arbejdet igen med opfølgningsmøder m.m.
Kommunen har i den forløbne sæson nedsat en arbejdsgruppe, som skal komme med ideer om hvorledes Måløv Idrætspark kan udvikles. Til vores store forundring, var den eneste indbudte fra idrætslivet i Måløv formanden for MIF. Det er siden lykkedes at få formanden for Måløv Boldklub med i gruppen også. Men det synes mærkeligt, at idrætslivet øjensynligt er så lavt prioriteret i forhold til skole, fritter, bibliotek, bylav, handelstandforening m.m. når det gælder udviklingen af en idrætspark. Det skal ingen hemmelighed være, at vi fra MBC's side mener, at en del af løsningen ville være at opføre en ekstra hal, kun til badminton. Halkapaciteten i Måløvområdet er reelt ikke blevet forøget siden opførelsen af den Gl. Måløv hal i 1974 og Østerhøjhallen i 1981. Men antallet af indbyggere i området er vokset væsentlig siden da, og det vokser stadig som følge af udbygningen af Søndergårdskvarteret, Ny Østerhøj og Måløv Naturpark.
Som nævnt var det ikke let at sikre vores haltimer ved halfordelingesmødet på rådhuset. Men det er lykkedes os at fastholde vore timer til miniton, ungdom, senior og voksen fællesspil. Så må banetimerne desværre finde sig i at blive flyttet noget rundt igen. Det er beklageligt, men tvunget af omstændighederne er det den prioritering, vi har lagt i fordelingen.
Jeg vil også gerne komme tilbage til forslaget med at flytte regnskabsåret: I alle de år jeg kan huske, har der været regnskabsår fra 1/5 til 30/4. Det har været naturligt, da sæsonen sluttede med udgangen af april måned. Men sådan er det jo ikke helt mere. Og det har betydet et kraftigt tidspres for at få regnskabet afsluttet til generalforsamlingen i maj måned. Dette ikke mindst fordi, at der regnskabsmæssigt sker meget i april. Ved at flytte regnskabsåret til 1/1 31/12 med generalforsamling inden udgangen af februar vil det give bedre tid til at afslutte og revidere regnskabet i en periode på året hvor det er mere acceptabelt at sidde indendørs foran computeren.
Det var hvad jeg havde valgt at berette fra bestyrelsen generelt, og jeg vil hermed overlade ordet til de tre udvalgsformænd at berette mere specifikt fra de tre udvalg.
Karsten Friis
Formand
22/5-08